Re: [WEB] SSLUG web.

Jan Trøjgaard wrote:

> Menuen et sat til float left og det er rigtigt, men den overordnede ramme,
> colorheder1 skal laves til float: right; så vil menuen ikke løbe ovenud når
> browseren minimeres. Tror jeg!!. Alle elementer inden i den overordnede
> ramme kan sagtens floate left(indtil videre).

jo, med float:right så kommer den til højre.
Men den løser ikke problemet med 100% - 85% = 15 % < 100px
så vil venstremenu være øverst.

Jeg kunne så lade venstre-menu være 14% som er relativt, og så
går det kun galt når teksten er for bred til at være i en 15% spalte.
Ulempen ved 15% er at menuen bliver "bredere" jo bredere browseren bliver.

jeg har tilføjet lidt menu så man kan se forskellene.
tidy siger siden er ok, men validator.w3.org brokker sig... :(

> Er CSS ikke lavet for at undgå tabeller. Så kan svagtseende ikke få læst
> siden ordenligt.

Prøv "lynx" den ser da ok ud med www.sslug.dk, selvom der er tabeller ?
så jeg forstår det ikke helt det med svagtseende og tabeller, men
måske der bruges andre programmer end braille-tastaur og f.eks. lynx?