Re: [WEB] SSLUG web.

Jesper Krogh wrote:

> Hvorfor skal en header have fast bredde?

Jeg tror det startede med at du skrev 1024x760 ...
og det blev misforstået i løbet af tråden.

Jeg har lavet et lille xhtml/css eksempel for at vise
brug af relativ placering og størrelse af felter. Jeg har lagt farver
på for at vise hvor <div> og <span> områder hører til.

http://www.sslug.dk/~frank/testrel.php

Det er dog ikke helt perfekt med venstre menuen (lodret), når
browser blive for lille så rykker venstremenuen op da der ikke
ellers er plads.

Det ser ud som forventet i Firefox og konqueror.

Jeg har  ikke testet med MSIE, den bruger vist at "border"-bredden
er eklusiv den angivne "width" .

Alternativ kan man jo bruge de gammelkendte tabeller , så får man
i stedet en scrollbar hvis vinduet bliver for smal til at felterne
kan stå som ønsket i bredden.