Re: [WEB] SSLUG web.

Frank Damgaard wrote:

> Det er jo slet ikke nødvendigt på den måde vi har det nu med "relative"
> størrelser. Man kan evt. lave venstre-menuen med en given størrelse
> men resten bør virke uden faste størrelser.
> (selv i CSS er det muligt med relative størrelser)
Havde godt tænkt over den løsning, men layout visses også forskelligt i
diverse browsere, derfor foreslog jeg cookie. Men det virker både nemere og
bedre med relative størelser, som du skriver det her.

> Jeg syntes det er en noget gammeldags måde at lave websider på, og ofte
> giver det også problemer med diverse browsere, jeg har desværre set for
> mange sites der ikke vises korrekt på grund af forkerte størrelser af
> fonte og width/height på felter.
Giver selvfølgelig problemer når man ikke har en Windows at teste på, eller
ikke har installeret flere browsere end nødvendigt er (firefox +
Konqueror).

Ja Frank, jeg må endnu en gang give dig ret, relative størrelser virker
bedst. ;-)

> Vedr. Cookie's, så har cookie den ulempe at det skal ændres hver gang
> jeg ændre  størrelsen på min browser.
et layout er vel et layout og hvis folk vil sidde og skifte størrelse i
deres browser hele tiden kan man vel ikke tage højde for det.

Alle gode gange tre ;-) relative størrelser.

Er ingen WEB-haj, men vil godt prøve på at lave et mookup, med en fast side
og en indholdsramme (med relativ størrelse), men det bliver først i næste
weekend. ;-)

med venlig hilsen

Jan Trøjgaard