Re: [WEB] SSLUG web.

On Wed, 12 Apr 2006 12:18:09 +0000 (UTC), Jesper Krogh
<sslug@sslug> wrote:

>Jeg har tænkt lidt over hvordan "jeg syntes det optimalt skulle se ud og
>virke". Her tænker jeg mest på organiseringen. Jeg har skrevet et par
>løse tanker her:
>
>* Stilrent :-)
>* 2 kolonner, ventre som gerne hierakisk navigationsmenu.
>* Xhtml+css.
>* Optimeret til 1024x864, men skal virke i 800x600 uden vandret
>  scrollbar

Jeg er lidt ked af ideen om at binde web stedet til et fast format.
Det er dødsygt nå man kommer til et websted hvor de "spilder" ens
skærmplads, fordi de nu har bestem at alle skærme kører 800x600 eller
1024x768 eller hvad de nu har valgt.

Jeg er faktisk godt tilfreds med SSLUG's sider som de er i dag på det
punkt. hvis skærme opløsningen er høj fylder den skærmbreden og laver
linierne længere. Det er rart når siderne følger skærmdimintioner
efter bedste evne uden de store "sørgerander" i siderne.

Alt efter hvilken maskine jeg bruger så har jeg opløsninger på
800x600, 1024x768 , 1680x1050 eller 1050x1680. SSLUG er i dag en af de
få websteder som faktisk gør god brug af de forskellige opløsninger og
dermed giver en fornuftig følelse af at passe til den enkelte bruger.

Modsætningen er f.eks. dr.dk, hvor siderne passer til 800x600 og
dermed spilder ca. 4/5 del af min skærm brede, når jeg bruger
1680x1050 og dermed tvinger mig til at scrolle ned, hvis jeg skal læse
en artikel.

Dette er en af grundene til at jeg næsten aldrig besøger dr.dk.

Det faste format giver mig fornemmelse af noget stift og ufleksibelt
og hvis jeg tænker over det også gammeldags. Det hører monopolerne til
ikke en forening der bruge "Friheden til at vælge" som slogan.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen