port 443 - adgang nægtet

Hej SSLUG'er,

Jeg sidder lige og roder med at forbinde en server der kører under en almindelig bruger til port 443 (altså default porten for https).

Jeg får error tilbage, hvor strerror(errno) giver: Adgang nægtet

Hvis jeg gør det samme, men bare med er port der fx er 44300, så er der ingen problemer.
Hvis jeg kører serveren som root på port 443, er der heller ingen problemer.

Er der nogen god forklaring på hvorfor de 'lave' port-numre kræver root privilegier, når dette ikke gælder de høje port-numre?

Og er der nogen måde jeg kan få lov til at anvende port 443 som almindelig bruger?
Og nej, jeg kan ikke og ønsker heller ikke at anvende setuid()/chmod u+s

Med venlig hilsen
Egon Andersen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-01-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]