Solved RE: [TEKNIK] Findes der et alternativ til DF

On Tue, 2010-12-21 at 12:02 +0100, Jesper Langkjær wrote:
> Hejsa.
>
> Når jeg bruger DF på min server får jeg følgende output.
> Filsystem            Størr    Brugt      Tilb   Brug% Monteret på
> /dev/sda1             459G  197G       240G  46%   /
> /dev/sdb1             459G  439G           0  100%   /bac
>
> Selvom den på sdb1 siger 100% brugt, så har jeg faktisk omkring 20 gb tilbage.
>
> Mit spørgsmål er om der findes et alternativ til df som rapporter % delen bedre ?

Jeg tror ikke det er et problem med "df", men se her et udklip fra
"man mkfs.ext3":

       -m reserved-blocks-percentage
              Specify the percentage of the filesystem blocks reserved
for the
              super-user.   This  avoids  fragmentation, and allows
root-owned
              daemons, such as syslogd(8), to continue to  function
correctly
              after non-privileged processes are prevented from writing
to the
              filesystem.  The default percentage is 5%.

MVH
Erling

Hej Erling.

Jamen du har så fuldstændig ret.

Ændrede procent med tune2fs og straks var det rigtigt.

Tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Jesper Langkjær

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-01-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]