Re: [TEKNIK] Ang Server tid Debian

On 2010-12-22 00:29, Tanja Sørensen wrote:

> [...]

Med kommandoen 'pstree' kan du se, om ntp overhovedet kører. Hvis den
gør det kan du med kommandoen 'ntpq -p' se, om din ntp server er
synkroniseret med en ekstern ntp-server, og hvor stor afvigelsen er. Du
skal se noget i stil med dette:

sslug@sslug:~> ntpq -p
     remote           refid      st t when poll reach   delay   offset
jitter
 LOCAL(0)        .LOCL.          10 l   27   64  377    0.000    0.000
 0.001
*leopold.oz6bl.d 173.34.166.174   2 u   19  128  377    0.163   -4.045
 1.036
sslug@sslug:~>

Det er den næstsidtse søjle (offset) der fortæller hvor godt
synkroniseret din server er i millisekunder.

Mvh  Bent

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-01-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]