Re: [TEKNIK] forbinde t ubuntu bag android-brugt- som-mobilt-bredbånd

Den 26-12-2010 16:43, Atte André Jensen skrev:
Hejsa

Min søster kører ubuntu, ofte går hun på nettet via hendes android tlf. De få gange hun har problemer, er det mig der hjælper hende, hvorfor jeg tænkte det kunne være smart at jeg kunne ssh'e ind på hendes computer.

Problemet er blot at tlf giver hende en lokal ip-adresse (192.168.100.100) men selv-klart er hendes eksterne ip noget andet. Dvs der er en router i android-tlf når den leger router.

1) Er der nogen der har erfaring med at portforwarde i android-tlf-som-mobilt-bredbånd?

2) Findes der nogen mulighed (ssh el andet) for at forbinde til en ubuntu computer bag router?

I "Marked" er der en applikation der hedder 'ipconfig' den giver ip-nummeret og hostname, jeg har lige prøvet at ssh'e til min egen Legend men får timeout

mvh/gert

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-01-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]