RE: [TEKNIK] rsync med windows netcenter

> Hej
>
> Jeg bruger flittigt rsync til backup. Jeg har (fået forærende) et
> Western Digital Netcenter[1], som jeg gerne vil bruge til
> ekstra-ekstra
> backup. Den eneste måde jeg tilgår den på nu er via gnome-places vha
> optionen "windows share" (er det det der kaldes samba?).
>
> Spørgsmålet er om jeg kan anvende rsync til at holde filerne på
> netcenteret up-to-date og i givet fald hvorledes?
>
> [1]http://www.trustedreviews.com/networking/review/2005/08/15/
> Western-Digital-Essential-NetCenter-320GB-NAS-Box/p1

> [...]

Det kan sagtens lade sig gøre at lave rsync op imod et windows-share.

Du skal "bare" mounte det relevante share først.

Det burde være muligt at kunne anvende samba, men hvis det giver problemer kan du prøve med cifs.

Med venlig hilsen / Regards

Frank Larsen
Kimik IT A/S
PO Box 740
3900 Nuuk
Greenland
Mail : sslug@sslug
Phone: +299 34 20 00

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-01-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]