Re: [TEKNIK] Ang Server tid Debian

Tanja Sørensen <sslug@sslug> writes:

> sslug@sslug:~# ntpq -p
>      remote           refid      st t when poll reach   delay   offset
> jitter
> ==============================================================================
> +0x573fe19a.cpe. 192.38.7.240     2 u    7   64  377   19.097  -658969
> 0.083
> *tigerdyr.wheel. 212.243.86.159   2 u   23   64  377    6.115  -658969
> 0.236
> -box4.lyn.dk     192.38.7.240     2 u   24   64  377    0.730  -658969
> 1.504
> [...]

Jeg tror ikke at det har været nævnt, men ntpd vil kun korrigere tiden
hvis maskinens ur allerede er tæt nok på servernes ur. Du skal derfor
have sæt din maskimnes ur så det er inden for et par minutter af den
korrekte tid. Det kan du enten gøre i hånden med date-kommandoen, med
ntpdate-kommandoen eller med 'ntpd -gq'

//Makholm

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-01-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]