Re: [TEKNIK] mdadmin og spares

Leif Lende skrev:
Jon Bendtsen skrev:
On 04/01/2010, at 16.10, Leif Lende wrote:

Jon Bendtsen skrev:
On 04/01/2010, at 15.53, Leif Lende wrote:
Hej
har et kørende raid1
mdadm.conf:
ARRAY /dev/md0 level=raid1 devices=/dev/sdb1,/dev/sda1

Vil gerne tilføje sdc1 som spare til dette.
Kan nogen give mig en ganske klar og simpel måde at tilføje dette i mdadm?
har du prøvet følgende?
    mdadm --add /dev/md0 /dev/sdc1
JonB
Vil det ikke tilføje den som aktiv (og ikke som spare)?

Der er jo allerede 2 aktive.

Så vidt jeg veed kan man sagtens have flere end 2 aktive i raid1
?Leif

Men tak,
mdadm --add /dev/md0 /dev/sdc1
gjorde underværket.
Jeg ville bare gerne forstå inden jeg gjorde noget drastisk
Leif