Re: [TEKNIK] devilspie maximerer alle et programs vinduer

Citat af Atte André Jensen <sslug@sslug>:

Kristian Kallenberg wrote:

Jeg går ikke så meget op i hvor mine vinduer dukker op henne, sålænge
det er på en af mine skærme.

Jeg ville ønske det ikke irriterede mig...

Jeg har koblet super+v til at flytte et
vindue fra viewport til viewport.

Når du siger viewport, hvad mener du så lige med det? For jeg har set det i ccsm og er ikke sikker på om det betyder "en af mine to skærme" eller "en virtuel tesktop, som i mit tilfælde er fordelt over to skærme".

Svært at svare på. Jeg bruger nvidia's twinview, som er næsten compatibel med X og Xinerama extension, men alligevel er noget funktionalitet anderledes end normalt.

Hardware:

+-----------+   +-----------+
|           |   |           |
| Monitor 1 | + | Monitor 2 |
|           |   |           |
+-----------+   +-----------+

Giver mig et display

DISPLAY=:0

+----------------------+
|                      |
| Monitor 1  Monitor 2 |
|                      |
+----------------------+

Og to viewports:

+------------+------------+
|            |            |
| Viewport 1 | Viewport 2 |

Det er tvinview som hjælper mig med at lave dette setup. Normalt ville man bruge Xinerama til det samme. Det kan være at du kan bruge xrandr til at lave din opsætning med.

$ xrandr
Screen 0: minimum 1280 x 480, current 3360 x 1050, maximum 3360 x 1050
default connected 3360x1050+0+0 0mm x 0mm
   3360x1050      50.0*
   1600x600       51.0
   1280x480       52.0

/kallenberg