Re: [TEKNIK] csh scripts afviklet af bruger på komm andolinie kontra afvikling crontab i Linux

Hej Poul

On 2010-01-26 20:37, Poul Kristensen wrote:

> Jeg er løbet ind i et - for mig - højst besynderligt problem.
>
> mine csh scripts kan ikke finde aliaser + source variable, når de afvikles
> i  crontab.
>
> Det går fint fra brugerens kommandolinie.

Nu bruger jeg bash og ikke csh, men mon ikke csh ligesom bash har en
HOME environmentvariabel, der er sat, når der køres fra brugerens
kommandolinje, men som ikke er sat, når der køres fra cron?

Prøv - bare for eksperimentets skyld - at sætte en 'echo $HOME' ind i
scriptet og se, hvad der sker.

Mvh  Bent