Manglende touchpad

Jeg har købt mig en Zepto V11A fordi den var rørende billig og kunne
købes uden Windows.

Har lagt Ubuntu 9.10 på og alt fungerer umiddelbart, bortset fra webcam
og touchpad.

Touchpad er nok det eneste, bortset fra tastatur, jeg var sikker på
ville fungere, så min første indskydelse var at det måtte være en
hardwarefejl. For at være sikker, installerede jeg en rå Win XP SP2, og
her fungerer touchpad. Hw info siger "PS2 Kompatibel mus på irq 12"

På med Ubuntu igen. Ingen touchpad.

dmesg siger:
[    1.250576] PNP: PS/2 Controller [PNP0303:PS2K,PNP0f13:PS2M] at
0x60,0x64 irq 1,12
[    1.261237] mice: PS/2 mouse device common for all mice

om det betyder at den ser noget ved jeg ikke.

Forsøgte at boote med en Gparted CD som siger:
Input; PS/2 Generic Mouse as /class/input/input2
[   69.840055] psmouce.c:Failed to enable mouse on isa0060/serio4

Har også forsøgt OpenSuSE 11.3 med samme nedslående resultat.

Eftersom den fungerer i Win XP uden eksterne drivere må den også kunne
bringes til at fungere med Linux, men hvordan kommer jeg videre?

Samme netbook eksisterer også under navnene Olevia X11A og Yones X11A, men på trods af den meget lovende typebetegnelse X11 :) har jeg ikke kunne finde noget om denne netbook og Linux, ud over en enkelt artikel. http://www.liliputing.com/tag/olevia-x11a som viser den med Linux. Så den må jo være muligt.

Alle hints modtages med tak.

/Peter.