Re: [TEKNIK] Ang Ip adresser på maskinerne

On Sun, Oct 11, 2009 at 10:20 AM, Casper Sørensen <sslug@sslug> wrote:

> - klip -

> Jeg har lejer en vps ved vpshosting og vil høre og jeg kan på nogen måde
> sætte 2 IP’er på et netkort

Den nemmeste måde jeg kender er at oprette et sub interface til dit allerede
eksisterende netkort.

Det kan gøres med ifconfig. Da du kører ubuntu skal du nok bruge sudo for at
root rettigheder til at oprette netkortet.

*sudo ifconfig eth0:subnic  192.168.0.10 netmask 255.255.255.0

*I lininen ovenfor plejer jeg at udskifte subnic med et nummer så jeg f.eks.
laver eth0:0, eth0:1 osv. IP adressen skal selvfølgelig være den adresse du
har fået tildelt af din udbyder.

   - klip -

--
Just smile and wave, boys. Smile and wave.

http://dansbo.dk/smileandwave.mp3
http://space.dyndns.dk/smileandwave.mp3