Re: [TEKNIK] DVB-C Grrrrr

Peter Øgaard Meyland wrote:
> [...]
> saa7146: register extension 'budget_av'.
> saa7146: found saa7146 @ mem ffffc200112fcc00 (revision 1, irq 19)
> (0x1894,0x0022).
> saa7146 (0): dma buffer size 192512
> DVB: registering new adapter (KNC1 DVB-C MK3)
> DVB: registering adapter 0 frontend 0 (Philips TDA10023 DVB-C)...
>
> Hvis jeg ånber to terminal vinduer og i det ene kører kommandoen "czap
> -r 2News" og i det andet kører kommandoen "mplayer
> /dev/dvb/adapter0/dvr0", så får jeg et billede frem, men jeg kan ikke få
> hverken Kaffeine eller MythTV til at virke.

dvs. du kan tune på en kanal på en frekvens og få mplayer eller xine
til at afspille det?  (video + lyd)
I så fald virker hardware.

jeg bruger gerne:    xine fifo:/dev/dvb/adapter0/dvr0

> Håber meget at der er et eller flere kloge hoveder der kan give mig
> nogle inputs så jeg kan fp det til at virke i MythTV

Lyder underligt at kaffeine ikke kan, men man skal nogen gange
hjælper den på vej ved at pille i config filer  til kanalsøgning.
Dem der følger med er ofte ikke brugbare til lokale forhold,
og der er ikke en "manual tuning" option i kaffeine.
Lidt afhængig af version så er det forskellige steder man skal pille.
I ældre versioner af kaffeine: /home/frank/.kde/share/apps/kaffeine/dvb-c/
Tak f.eks. en af DK filerne og tilpas filen med den du bruger ved søgning
til at lave channels.conf for czap.

MythTV kender jeg ikke godt nok desværre.