Re: [TEKNIK] Samle to partitioner

2009/10/25 Jørgen Heesche <sslug@sslug>

> Ja tilsyneladende, men hvis man har store applikationer kan en stor portion
> RAM være inaktiv i lang tid. En applikation allokerer ved opstart så meget
> RAM som muligt, men al den RAM er ikke aktiv hele tiden. Hvis ikke det er
> muligt at swappe vil der altså være et spild af resourcer, hvilket kan
> forhindre samtidig kørsel af andre applikatioer.

Det vil vel kun forhindre andre applikationer i at køre i ekstreme
brugs-tilfælde. Men det eksempel du nævner vil betyde at kernel vil være
tvunget til mere aktivt at rydde disk-cachen for diverse cachede filer og
cachet programkode, når det ville være smartere at swappe allokeret
hukommelse ud hvis der var noget swap-space, hvilket vil gøre systemet
langsommere.

(Jeg er ikke på nogen måde ekspert, men jeg ville bare lige nævne de
åbenlyse konsekvenser jeg umiddelbart kunne se)

Hilsen Thue