Re: [TEKNIK] 1920x1200

Jesper Thorup Nielsen skrev Den. 21-10-2009 10:07:

Jeg overvejer at købe en Samsung SyncMaster T240, der kører med en
opløsning på 1920x1200. Er der nogen, der kan fortælle mig om det virker
i Ubuntu uden at jeg skal læse howto manualer først?

Jeg har en Samsung SyncMaster T240HD (der er også indbygget dvd-t tuner i denne) Jeg har haft den forbundet på flere forskellige pc'er, både via vga og hdmi, kører meget fint i 1920x1200

Jeg har en SyncMaster 245B og den kører uden problemer i Ubuntu 9.10 beta, med både Intel og Nvidia grafikkort. Derimod virker den ikke så godt med min Ubuntu 8.04 på min mini pc med AMD Geode, jeg har haft den til at køre 1920x1200 efter en lang sej kamp, men efter en opdatering holdt det igen op med at virke. Så nu kører jeg 1650x1200, hvilket nok også er et bedre valg, jeg overvejer endda at få ned til 1280X1024, en Geode er ikke en grafisk sprinter, og den kører alligevel mest terminal.

Jeg synes det ser meget grimt ud hvis man ikke kører fuld opløsning på en lcd skærm,
det er da sådan noget fedtet noget at se på er det ikke?

--
Mvh
Dennis Hansen <sslug@sslug>