Tilslutte min linux maskine til windowsserver

Hej Alle

I et miljø, hvor der i forvejen er både windowsmaskiner og MACer vil jeg
 gerne kunne bruge min linux laptop til 'det hele'

Jeg kan fint browse ud i verden, og pinge de andre maskeiner.

Jeg kan ikke tilgå shares på de fælles servere, selvom MACerne kan det

min smb-client er åbenbart ikke konfigureret rigtigt.

Kan jeg kopiere smbclientens konfigurationsfil fra en af MAC'erne og
bruge den?

eller er der andre genveje?

/esni