Re: [TEKNIK] Tilslutte min linux maskine til windowsserver

Michael Rasmussen wrote:

> bruger smbfs eller cifs som filsystem? Jeg har haft problemer med cifs
> på Ubuntu. Husk også $-tegn i sharenavn hvis sharenavn vises med $ i
> windows file explorer.

Bruger man ubuntu , så kan man også prøve
Steder->Tilslut Sercer, og vælg "windows delt mappe"
og så udfylde felter.

Eller prøv Steder->netværk->windows netværk-> vælg....
indtast evt. IP adresse på server hvis den ikke dukker op:
f.eks. smb://192.168.20.117/   (eller hvad det nu måtte være)