Re: [TEKNIK] virtualhosts i Ubuntu

Leif Lende wrote:
> Hej
> Er der nogen ubuntu/apache folk der måske kan hjælpe?
> Er ved at få grå hår.
> Jeg kan kun få den første i rækken af NameVirtualHost 192.168.1.3:80 til
> at virke. Den bliver vist ved kald af alle virtual hosts.
> i Ubuntu og Apache2
> Er vandt til redhat baserede systemer, hvor det alltid har virket fint.
> Er der et specielt direktiv i Ubuntu, eller er det bare mig der ikke kan
> huske noget der skal slåes til, fra sidste gang? Er ikke helt ung
> længere, hehe.
> Leif

hvert site har sin egen fil i
 /etc/apache2/sites-available/

og der laves så sym-link til /etc/apache2/sites-enabled/
for hvert site der skal være aktiv.

det var vist i gamle apache1 dage at man lavede det hele
i en stor konfig-fil.
I debian/ubuntu har man længe brugt den ovenfor beskrevne opbygning.

Læs også  /etc/apache2/README
som beskriver opsætningen  i /etc/apache2/