Re: [TEKNIK] Hjælp til recovery af (muligvi s delvi s formatteret) raid-1 ?

Jeg har prøvet at starte pc'en med SystemRescueCD (med kun den ene
mirror disk tilsluttet), og det ser mærkeligt ud.

Dens "file system listing" program siger:
[DEVICE]    [FILESYS] [LABEL] [SIZE]      [MAJ] [MIN]
[/dev/sda1] [ext3]    [ ]     [124.08 GB] [8]   [1]
[/dev/sda5] [swap]    [ ]     [  4.00 GB] [8]   [5]
[/dev/sda6] [ext3]    [ ]     [ 50.00 GB] [8]   [6]
[/dev/sda7] [ext3]    [ ]     [100.01 GB] [8]   [7]
[/dev/sda8] [ext3]    [ ]     [ 20.00 GB] [8]   [8]
[/dev/sdb1] [linux_raid_member] [] [698.64 GB] [8] [17]
så altså, min mirror disk er ikke 'bare' en ext3.

GParted siger:
/dev/sda bliver rapporteret som unallocated -- det passer jo bare
ikke, se ovenfor (og det faktum at jeg kan skrive dette)
/dev/sdb bliver rapporteret som en 100% partition, fs unknown, med et
/!\, flags=boot,raid

Jeg har læst om "dd", men kan ikke finde ud af om man kan undgå blanke
områder og/eller bruge komprimering -- min største anden disk er
300Gb, så jeg har ikke plads til at lave en 1:1 kopi.

Jan Gundtofte-Bruun
-- 010\001\111 --