SSH Keychain i KDE?

Jeg har en Debian testing-KDE installation, hvorfra jeg secure-shell'er ind
på andre computere med putty eller ssh med en password-låst kryptografisk
nøgle.

Indtil for nylig havde KDE en funktionalitet hvor første gang jeg brugte
nøglen så blev den lyst op via en popup når jeg for eksempel ssh'ede fra
kterm, og så var nøglen låst op indtil jeg loggede ud. Denne funktionalitet
er pludselig forsvundet, uden at jeg bevidst har ændret noget i min
Debian-installation. Jeg har dog fulgt Debian testing, så masser af pakker
bliver opdateret/udskiftet hver dag.

Er der nogen som har en ide om hvilket program som var bag den
funktionalitet, og hvad jeg skal gøre få at få det til at virke igen?

Hilsen Thue