Re: [TEKNIK] virtualhosts i Ubuntu

2009/10/20 Leif Lende <sslug@sslug>:
> Hej
> Er der nogen ubuntu/apache folk der måske kan hjælpe?
> Er ved at få grå hår.
> Jeg kan kun få den første i rækken af NameVirtualHost 192.168.1.3:80 til at
> virke. Den bliver vist ved kald af alle virtual hosts.
> i Ubuntu og Apache2
> Er vandt til redhat baserede systemer, hvor det alltid har virket fint.
> Er der et specielt direktiv i Ubuntu, eller er det bare mig der ikke kan
> huske noget der skal slåes til, fra sidste gang? Er ikke helt ung længere,
> hehe.
> [...]

Sådan noget a la:

Listen *
NameVirtualHost *
<VirtualHost *>
  ServerName www.server.com
  DocumentRoot /apache/run/www-htdocs
</VirtualHost>
<VirtualHost *>
  ServerName nyheder.server.com
  DocumentRoot /apache/run/nyheder-htdocs
</VirtualHost>
<VirtualHost _default_:*>
</VirtualHost>

Du er velkommen til at poste din konfigurationsfil, så er det nemmere at hjælpe.