Re: [TEKNIK] blokkere for andre dns servere

2009/10/29 Casper Sørensen <sslug@sslug>:

> Ang årsagen til at det helt skal blockes er så man ikke bare kan taste en
> anden dns server ind i sin network config (såsom open dns)
> har nemlig nogle venner der nogle gange har sin bærbar med hjem til mig og
> de er desværre lidt for glad for torrent og det vil jeg nemlig helst ikke
> have på min internet linje.

I så fald kan jeg anbefale squid i transparent mode plus dansguardian.
På firewall'en skal du fange alle udgående http og sende dem til squid.

Der findes en del guide til at få squid i transparent mode, men mange af dem er
outdaterde. Løsningen er http_port 3128 transparent

Mvh
Martin