Re: [TEKNIK] Upgrade Ubuntu 8->9 fejlede, dpkg er nu død, rescue mode virker

On 2009-06-13, Niels Kristian Jensen <sslug@sslug> wrote:
> Også sendt som:

> Hej,

Hej.

Nu kan jeg ikke lige huske hvilken initramfs-generator de bruger i
ubuntu, men...

> update-initramfs: Generating /boot/initrd.img-2.6.28-13-generic
> cpio: ./bin/udevinfo: Cannot stat: No such file or directory

Henviser noget i /etc til udevinfo ?  Især noget der kunne have med
initramfs-generation at gøre ?

> Jeg har ved søgning på net fundet ud af at udev er lavet om, så udevinfo
> nu kaldes via "udevadm info" så jeg har f†et et råd om at lave en
> /bin/udevinfo bash fil:
>
> /bin/udevinfo
> with the following lines in it:
> #!/bin/bash
> udevadm info $@
>
> Make it executable:
> chmod +x /bin/udevinfo
>
> Det virkede ikke.

Fejler initramfs-generationen på samme måde ?  Eller er der andre fejl ?

> Er der nogle andre fikse måder at få genetableret dpkg, når man er havnet
> hvor jeg er ?

Nu når vi er i -teknik, så kan vi jo også prøve noget lidt mere
kompliceret.

Prøv at flytte update-initramfs væk og i stedet placer et shellscript

#! /bin/sh
return 0

og kør dpkg --configure -a og få din opgradering kørt helt igennem, rik
update-initramfs tilbage og kør
update-initramfs -u -k all

/Sune