Debian apt - kan den vise hvilke pakker der har væ ret installeret?

I forbindelse med at "rydde op" på en Debian maskine vil jeg gerne se
hvilke pakker der har været installeret men er blevet fjernet uden at
fjerne konfigurationsdata - for derefter at fjerne de informationer jeg
ikke har brug for.

Kan man få apt/dpkg til at fortælle om tidligere installerede pakker og
deres "purge" status, for derefter at "purge" dem? (fjerne alle spor af
dem)

Problemstillingen er at jeg i min iver har brugt apt-get remove
pakkenavn - uden at bruge "--purge" og jeg har derfor en del
konfigurationsfiler der ikke er aktuelle.

Mvh
Jesper KP