ændre ssh remote shell

hvis jeg laver en

ssh server -l bruger "echo hest"

så køres "echo hest" i den shell som bruger anvender på server

kan man via ssh konfigurationen ændre dette til en bestemt shell, f.eks. bash?

Baggrund: jeg sidder og roder med at få LTSP 5 til at køre med RHEL 5, jeg køres al kommunikation mellem klient og server gennem ssh, problemet er bare at vi af forskellige årsager har en del brugere som anvender tcsh shellen, og mange af de ssh kald (gennem sockets) som LTSP 5 anvender bruger bash syntaks (til f.eks. at sætte environment variable)

De fleste kald kan fikses ved at ændre

ssh server -l bruger "..."

til

ssh server -l bruger "/bin/bash -c '...'"

men det er jo bøvlet at skulle finde alle de steder hvor der er problematiske ssh kald, så jeg tænkte at måske kunne SSH gøre dette for mig?

nogen ideer?

--

/daleif