Re: [TEKNIK] internet problemer efter mislykket upgrade (8.10->9.04)

Hej Folmer,

Hvis ipconfig og hvis du har en dhcp klient saasom dhcpcd, saa skulle det ikke vaere saa svaert.

Koerer du med statisk IP kan du goere foelgende:
ifconfig ethX address 192.168.1.10 broadcast 192.168.1.255 netmask 255.255.255.0

husk at erstatte IP'er og ethX med rigtige vaerdier, du skal muligvis ogsaa koere ifconfig ethX up.

Koerer du med dynamisk IP og har en dhcp klient kan du goere foelgende:
ifconfig ethX up
dhcpcd ethX

erstat ethX med det rigtige interface og brug den dhcp klient du har liggende.

Med venlig hilsen
Tomasz

Folmer Fredslund wrote:
Hej alle

Jeg skriver i desperation for at prøve at undgå at skulle
gen-installere hele mit system.

Som skrevet har jeg ikke noget net, men er ikke smart nok til at vide
hvordan jeg får det op at køre. Det plejer jo at virke...

Derudover er min (eller hvad der skulle være) ubuntu 9.04 gået i
stykker, eller hvad man siger på dansk. Jeg ved at der er mange af
pakkerne som ikke er opgraderet, muligvis pga en fejl med python 2.6,
men jeg er ikke sikker.

Jeg håber jer har skrevet til den rigtige mail-liste og at der er
nogen der kan hjælpe.

mvh
Folmer