Upgrade Ubuntu 8->9 fejlede, dpkg er nu død, rescue mode virker

Også sendt som:

Hej,

jeg havde en Ubuntu 8 kørede, og tog en upgrade til 9.04 fra Update
Manageren (den grafiske).

Nu har jeg det problem, at jeg kun kan boote i rescue mode. Og alle apt-
get eller dpkg kommandoer ender med at jeg beordres til at køre:

sudo dpkg --configure -a

Det gør jeg så, og får flg. fejl:

update-initramfs: Generating /boot/initrd.img-2.6.28-13-generic
cpio: ./bin/udevinfo: Cannot stat: No such file or directory

Jeg har ved søgning på net fundet ud af at udev er lavet om, så udevinfo
nu kaldes via "udevadm info" så jeg har f†et et råd om at lave en
/bin/udevinfo bash fil:

/bin/udevinfo
with the following lines in it:
#!/bin/bash
udevadm info $@

Make it executable:
chmod +x /bin/udevinfo

Det virkede ikke.

Er der nogle andre fikse måder at få genetableret dpkg, når man er havnet
hvor jeg er ?

Nogle vil måske genkende spørgsm†let fra Ubuntu forums:

<https://bugs.launchpad.net/bugs/350988>