Re: [TEKNIK] internet problemer efter mislykket upgrade (8.10->9.04)

Hej Tomasz,

> Hvis ipconfig og hvis du har en dhcp klient saasom dhcpcd, saa skulle det
> ikke vaere saa svaert.
>
> Koerer du med statisk IP kan du goere foelgende:
> ifconfig ethX address 192.168.1.10 broadcast 192.168.1.255 netmask
> 255.255.255.0
>
> husk at erstatte IP'er og ethX med rigtige vaerdier, du skal muligvis ogsaa
> koere ifconfig ethX up.
>
> Koerer du med dynamisk IP og har en dhcp klient kan du goere foelgende:
> ifconfig ethX up
> dhcpcd ethX

Det virkede fint med
sudo ifconfig eth0 up
sudo dhclient eth0

Så kan jeg apt-get update &&  apt-get upgrade, men jeg fik så at vide
at /usr/bin/python pegede på den forkerte version. Det ændrede jeg
selv ved at lave /usr/bin/python pege på /usr/bin/python2.6

Nu mangler jeg så at få X startet, men jeg bør nok starte en ny tråd
med det problem.

mvh
Folmer