X virker ikke på ubuntu 9.04

Hej igen

Nu har jeg fundet ud af hvordan man starter nettet manualt og jeg har
opdateret ubuntu, men jeg ved ikke hvordan jeg får X til at starte så
jeg kan få lavet noget "rigtigt" arbejde.

Jeg er ret meget på bar bund, da jeg ikke er helt sikker på hvor jeg
skal kigge hen. Jeg ved ikke om det muligvis er et driver problem da
jeg har et ATI Radeon HD 2400XT grafik-kort. Har læst at der kan være
problemer med den X.org 1.6 og kort fra ATI, men er ikke sikker på om
det er det der er galt i dette tilfælde.

Jeg håber på lidt hjælp.

venlig hilsen
Folmer Fredslund