tabs/spaces baseret på filtype i emacs

Hej

Jeg tror jeg har lyst til at have forskellige slags tabs i emacs afhængig af den filtype jeg redigerer. Lige nu har jeg:

(setq c-basic-offset 4)
(setq tab-width 4)
(setq indent-tabs-mode nil)

Det virker egentlig fint nok fx m C kode, men jeg sidder med noget andet kode, hvor det er træls at indrykning ikke er "til de næste 4", men forholder sig til mellemrum i linjen ovenover. Det virker som om denne mode er lidt dummere end de andre modes jeg kender, da den ved gentagne tryk på tab rykker længere og længere ind, og ikke "kender" den korrekte placering af linjen. Hvad er en god løsning på dette problem? Ville det være en idé at sætte denne filtype til at anvende tabs (og ikke spaces) or i så fald hvorledes gøres dette?

--
Atte