Re: [TEKNIK] tabs/spaces baseret på filtype i emacs

Michael Widerkrantz wrote:
Atte André Jensen <sslug@sslug> (2009-06-17 00:46 +0200):

Jeg tror jeg har lyst til at have forskellige slags tabs i emacs
afhængig af den filtype jeg redigerer.

*snip*

Det virker egentlig fint nok fx m C kode, men jeg sidder med noget
andet kode, hvor det er træls at indrykning ikke er "til de næste 4",
men forholder sig til mellemrum i linjen ovenover. Det virker som om
denne mode er lidt dummere end de andre modes jeg kender, da den ved
gentagne tryk på tab rykker længere og længere ind, og ikke "kender"
den korrekte placering af linjen.

Vad är det för mode? Vad är det för slags kod? Kan du kanske använda en
annan mode i stället?

Det er csound kode, og jeg anvender denne mode http://www.zogotounga.net/comp/stef-elisp-2.16.zip

Der er én anden mode jeg kender til for csound kode og den er gammel, uvedligeholdt og har samme problem.

Om du skulle använda TAB-tecken så skulle du antagligen få samma
beteende, alltså fler och fler TAB-tecken på raden i stället för varje
TAB du trycker. Å andra sidan lär din indentering åtminstone hamna i
rätt kolumn. Om du verkligen garanterat vill ha in TAB är en tillfällig
lösning att trycka C-q <TAB> när du skall indentera.

Jeg beklager mit svenske er ikke helt i top, så jeg forstår ikke 100%. Men C-q <TAB> giver mig tabs og ikke spaces, korrekt? Dette er i det mindste bedre end spaces som aligner efter mellemrum i ovenstående linje. Kan jeg gennemtvinge anvendelsen af tabs (istedet for spaces) for denne éne mode?

--
Atte