Problemer sammen med Cisco-Linksys small Buisiness router RV042

Jeg har ikke prøvet dette via wifi, kun via kabler:

Når jeg bruger en Cisco-Linksys small Buisiness router RV042 som
gate-way til internettet, så virker ethernet kortet på min laptop meget
ringe: 90 % af alle web-sider umulige at loade, de resterende 10 % er
langsommere end normalt

Lap-top kører 32bit opensuse-11.0 med kerneversion 2.6.25.20-0.4-pae
driveren hedder forcedeth, og hardware er nVidea MCP65

Jeg har prøvet med både Konqueror (3.5.9 - virker slet ikke) og
Firefox(3.0.10).

Til kontrol har jeg haft min staionære maskine på en anden port på samme
router samtidig med lap-toppen.

Fra denne maskine fungerer alt nogenlunde som det plejer.

Denne maskine kører opensuse-10.3 med kerneversion
2.6.22.19-0.3-default, HW er Broadcom bcm5782, driver ukendt.

Både Konqueror (3.5.7) og Firefox (2.0.22)virker her normalt.

Jeg har ikke forsøgt med en live-CD endnu, men det bør vel være det
næste....

Er der nogen der har et bud på hvor fejlen gemmer sig?