Re: [TEKNIK] Hjælp til param eter indstilling til ffmpeg?

On Thu, 11 Jun 2009 12:13:03 +0200, Bent Bagger <sslug@sslug> wrote:

Bent Bagger wrote:

mencoder -oac mp3lame -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:pass1 -o \
example.avi <inputfil>
mencoder -oac mp3lame -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:pass2 -o \
example.avi <inputfil>

Og så skulle jeg selvfølgelig have læst ordentlig korrektur :-)

Kommandoerne skal være (det er lavcopts, der er gale):

mencoder -oac mp3lame -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vpass=1 -o \
example.avi <inputfil>
mencoder -oac mp3lame -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vpass=2 -o \
example.avi

Sorry.
Det er OK :)
Jeg er bekendt med mencoder, da det har været mit foretrukne værktøj til konvertering gennem længere tid. Jeg er den dog foruden i øjeblikket da, den tilsyneladende er korrupt i mandrivas plf repositorie og jeg har ikke taget mig tid til at bygge en selv fra sovsen på mplayerhq.

Men jeg tror det er vejen frem. Jeg kender mencoder og den gør selv brug af ffmpeg der hvor det giver mening.

--
Med venlig hilsen
/Zmit/