RE: [TEKNIK] FC9 nfs server mod gl. solaris: Owner og Group

Hej,

Tak for hurtig feedback til newbie spørgsmål. Jeg var ikke klar over, at den mapper brugere og grupper over i et tal. Jeg har derfor et problem:

På min FC9 server er:
Bruger maint: 501
Gruppe pcb: 502

På min solaris boks er:
Bruger maint: 200
Gruppe pcb: 21

Jeg vil være ked af at ændre på Solaris bokse, idet de er mange og her og nu kan køre produktion. Jeg kunne ændre på id på serveren, men har her det problem, at id 21 er brugt af "slocate:21:x:" (/etc/group).

Jeg kender ikke det store til denne verden... kan jeg:

1. Ændre gruppe id for slocate ?
2. Ændre id for bruger "maint" og gruppe "pcb"?
3. Kan jeg gøre dette uden at genstarte??

Takker:-)

Best Regards/Med venlig hilsen
Torben Andersen