joystick (arch)

Hejsa

Jeg har et joystick som virkede ud af boksen under ubuntu 8.04, men jeg kan ikke helt få det til at virke under arch. Jeg er kommet så langt at der er aktivitet i min term ved "sudo cat /dev/input/js0" og bevægelse af joysticket. Men fx spillet blobwars (en favorit her i huset) virker ikke med joystick (virker perfekt under ubuntu).

Hvad ekstra mangler jeg for at få joysticket til at virke både generelt og som eksempel blobwars?

--
Atte