Re: [TEKNIK] Hjælp til parameter indstill ing til ffmpeg?

Hej Michael

Michael Schmidt wrote:

> OK jeg var måske ikke særlig specifik.
> Jeg mener fra et hvilket som helst indput ikke den fil allerede virker.
> Jeg vil gerne konvertere DVD'er og andre videofiler til noget der har
> samme "profil" som eksemplet

Så er jeg mere med. Den fil, der kan spilles, ser ud som den er i DivX
(MPEG4)-format. Audio- og videocodes er afm resp. vfm og dem kender
ffmpeg tilsyneladende ikke. Prøv at se efter med 'ffmpeg -formats' om du
skulle have dem, jeg har dem ikke.

Du skal nok snarere se på mencoder, for nogen har sagt, at hvis mplayer
kan spille en video, så kan mencoder lave den.

Jeg har selv meget glæde af bogen 'Multimedia Hacks' fra O'Reilly. Der
er et hack i den, der laver en DVD om til MPEG4-format. Her er et
eksempel (det er en to-passages sag):

mencoder -oac mp3lame -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:pass1 -o \
example.avi <inputfil>
mencoder -oac mp3lame -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:pass2 -o \
example.avi <inputfil>

Prøv det, det har virket for mig - men så har jeg en anden DVD-afspiller
end du.

Bent