Re: [TEKNIK] Problemer sammen med Cisco-Linksys small Buisiness router RV042

Eskild Nielsen skrev:
> Jeg har ikke prøvet dette via wifi, kun via kabler:
>
> Når jeg bruger en Cisco-Linksys small Buisiness router RV042 som
> gate-way til internettet, så virker ethernet kortet på min laptop meget
> ringe: 90 % af alle web-sider umulige at loade, de resterende 10 % er
> langsommere end normalt
>
> Lap-top kører 32bit opensuse-11.0 med kerneversion 2.6.25.20-0.4-pae
> driveren hedder forcedeth, og hardware er nVidea MCP65
>
> Jeg har prøvet med både Konqueror (3.5.9 - virker slet ikke) og
> Firefox(3.0.10).

nu er disse GUI uhyrer (browsere) ikke det bedste at teste netværk med.

1) med ifconfig check om der er fejl mv. i transmission på ethX device.
(og har den overhovedet fået en IP ?)

2) ckeck DNS, dvs. nameserver opsætning, virker den ?
   korrekt DNS opsætning skal findes i /etc/resolv.conf

3) brug ping til andre PC på lokalnet og se om ping-pakker kommer frem.
 brug den evt. fra anden PC til den defekte.

4) brug evt. wget til at se om download fungerer på en passende størrelse fil.