Re: [TEKNIK] Problemer sammen med Cisco-Linksys small Buisiness router RV042

Frank Damgaard skrev:

> nu er disse GUI uhyrer (browsere) ikke det bedste at teste netværk med.
>
> 1) med ifconfig check om der er fejl mv. i transmission på ethX device.
> (og har den overhovedet fået en IP ?)

Jeg får IP adresse, oven i købet den jeg forventer, og der angives ingen
 pakkefejl, hverken RX eller TX

> 2) ckeck DNS, dvs. nameserver opsætning, virker den ?
>    korrekt DNS opsætning skal findes i /etc/resolv.conf

DNS (host og dig) giver de forventede svar

> 3) brug ping til andre PC på lokalnet og se om ping-pakker kommer frem.
>  brug den evt. fra anden PC til den defekte.

lokal ping og WAN ping virker efter alt at dømme normalt

> 4) brug evt. wget til at se om download fungerer på en passende størrelse fil.

Men alt det er også det jeg starter med at prøve - men alligevel er
mange sider svære at komme til, når jeg bruger denne type router