Re: [TEKNIK] tabs/spaces baseret på filtype i emacs

Atte André Jensen <sslug@sslug> (2009-06-17 00:46 +0200):

> Jeg tror jeg har lyst til at have forskellige slags tabs i emacs
> afhængig af den filtype jeg redigerer.

*snip*

> Det virker egentlig fint nok fx m C kode, men jeg sidder med noget
> andet kode, hvor det er træls at indrykning ikke er "til de næste 4",
> men forholder sig til mellemrum i linjen ovenover. Det virker som om
> denne mode er lidt dummere end de andre modes jeg kender, da den ved
> gentagne tryk på tab rykker længere og længere ind, og ikke "kender"
> den korrekte placering af linjen.

Vad är det för mode? Vad är det för slags kod? Kan du kanske använda en
annan mode i stället?

> Hvad er en god løsning på dette problem? Ville det være en idé at
> sætte denne filtype til at anvende tabs (og ikke spaces) or i så fald
> hvorledes gøres dette?

Om du skulle använda TAB-tecken så skulle du antagligen få samma
beteende, alltså fler och fler TAB-tecken på raden i stället för varje
TAB du trycker. Å andra sidan lär din indentering åtminstone hamna i
rätt kolumn. Om du verkligen garanterat vill ha in TAB är en tillfällig
lösning att trycka C-q <TAB> när du skall indentera.

--
M.C. Widerkrantz, http://hack.org/mc/
Plain text e-mail, please. OpenPGP welcome.