Re: [TEKNIK] xfce overtrumfer IceWM ved opstart

Michael Schmidt wrote:
Jeg ville prøve at blive klogere på xfce og valgte efter login at forsøge
at starte xfce i stedet for IceWM, der plejer at komme op.

Så i stedet for det normale:
~]$ startx

prøvede jeg med:
~]$ startx && xfce

Hvilket havde den effekt jeg ønskede, X startede og xfce kom op som
desktop miljø.

Da jeg så gerne ville tilbage til IceWM har jeg forsøg noget lignende dog uden held.
~]$ startx && icewm
(alternativt ~]$ startx && icewm-session)

Begge forsøg ender med at starte xfce.

Hvordan for jeg icewm tilbage som standard for en specifik bruger?

Startkommando for windows manager kan lægges i ~/.xsession
(opret ~/.xsession, hvis den ikke findes).
Se http://publib.boulder.ibm.com/infocenter/systems/index.jsp?topic=/com.ibm.aix.cmds/doc/aixcmds5/startx.htm $HOME/.xsession Used as a Startup file containing shell commands to start a window manager, load X resources, and spawn X clients.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug