Re: [TEKNIK] hvad håndrerer devices i Lin ux?

Lars Madsen wrote:

Hvad er det egenligt i Linux som monterer en USB stick og derefter (forhåbenlig) lægger et ikon på desktoppen?

Jeg sidder for øjeblikket og roder med at få LTSP 5 til at fungere sammen med en RHEL 5.3 server, pt. anvender jeg en Ubuntu baserete klient.

Jeg har dog et meget sjovt problem. Har to servere som jeg tester op mod, en Ubuntu og en RHEL 5.3.

Anvender jeg Ubuntu 9.04 serveren så vil USB, CDROM og floppy fint dukke op på desktoppen, hvorimod hvis jeg anvender RHEL 5.3 (som anvender Gnome 2.16) så dukker USB sticks slet ikke op. Floppy og CDROM fungerer fint. Monterings punktet /media/username/usbdisk-sda1 virker dog fint, men intet ikon på desktop og ingen indgang i Places menuen.

Måske findes ikonerne under et fælles ikon: Storage Media

Da LTSP normalt udvikles på Ubuntu systemer så er der sikket glippet et eller andet et sted, og det er dette jeg forsøger at finde.

Så er der nogen som ved hvad det er der i Gnome/Nautilus 2.16 sørger for at 'removable media' lægges på desktoppen og placeres under Places?

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug