Re: [TEKNIK] hvad håndrerer devices i Linux?

Lars Madsen <sslug@sslug> skrev:

> Hvad er det egenligt i Linux som monterer en USB stick og derefter
> (forhåbenlig) lægger et ikon på desktoppen?

Som Atte skrev, HAL. På mit KDE-system skal man også installere pakken
"halevt" som så vil montere enheder automatisk og vise dem i en lille
"device notifier" i værktøjsbjælken.

> Så er der nogen som ved hvad det er der i Gnome/Nautilus 2.16 sørger for
> at 'removable media' lægges på desktoppen og placeres under Places?

Til Gnome skal du bruge gnome-volume-manager, men du skal stadig have HAL
(uden halevt) installeret.

Morten