Re: [TEKNIK] Cups er langsom til at skrive fra PowerPoint 2003

Mogens Kjaer skrev:
On 06/25/2009 01:20 PM, Jesper Thorup Nielsen wrote:
Hejsa

Jeg har en Cups printerserver som vores brugere skal skrive til igennem
Samba.

Når der udskrives fra PowerPoint 2003 så arbejder printeren ca. 30 min.
før første udskrift er klar og herefter en side hvert 7. min.

Er det en postscript printer?

Så kan du lave en raw kø, så cups ikke skal kigge på postscripten.

Mogens

Ja, det er postscript printere, men som det er nu så får brugeren automatisk installeret driveren via Samba, og det kan man vel ikke med en raw kø.

Det undre mig en del at Powerpoint 2007 genererer så meget hurtigere postscript gennem Cups end 2003 kan. Postscript filerne fylder omkring 20 Mb. Og der er 128 Mb i printeren.

MVH

Jesper Thorup Nielsen