Re: [TEKNIK] hvad håndrerer devices i Lin ux?

Jørgen Heesche wrote:
Jørgen Heesche wrote:
Lars Madsen wrote:
SKIP

Det såmen heller ikke så meget fuse jeg er interesseret i, men hvordan desktoppen ved at der er kommet et nyt device som den nu skal lave en ikon til. Det er det jeg ikke forstår.

Det må være udev i forbindelse med at der er defineret mountentry i fstab.

I min Mandriva med KDE er der ingen ikoner for hverken interne eller eller eksterne diske.
Men der er en ikon 'Storage Media'.
Ved klik på den åbnes konqueror med URL=media:/.
Alle detekterede diske: interne og eksterne samt cd/dvd og floppy vises med ikoner.

hvordan reagerer maskinen så når du smider en USB stick i den?

Jeg mistænker pt. gnome-vfs, men det giver heller ikke helt mening, for en KDE bruger har også klaget over denne fejl, så det kan derfor stadigvæk være udel, hal, hvad ved jeg.

Det undrer mig at der slet ikke er nogen som ved hvordan en Desktop informeres om at der er blevet tilføjet et fjernbart medie.

/daleif