Cups er langsom til at skrive fra PowerPoint 2003

Hejsa

Jeg har en Cups printerserver som vores brugere skal skrive til igennem Samba.

Når der udskrives fra PowerPoint 2003 så arbejder printeren ca. 30 min. før første udskrift er klar og herefter en side hvert 7. min.

Udskrives den samme fra PowerPoint 2007 tager det i alt 10 min. Der er 21 sider.

Problemet er den postscript fil cups laver fra PowerPoint2003 er meget langsom, for hvis jeg tager filen og udskriver med lpd, så er den lige så langsom.

I Windows XP kan man i print driveren sætte en postscript option hvor man sætter "optimized for speed" det har ingen virkning.

MVH

Jesper Thorup Nielsen