Re: [TEKNIK] WTF: Rettigheder

"Jesper K. Pedersen" <sslug@sslug> writes:

> x file is executable (only for programs and shell scripts - not useful for
> data files). Execute permission on a directory means you can list the
> files in that directory

Dette er desvære forkert. X-bitten på kataloger betyder ikke at man
kan se hvilke filer der findes i kataloget, det er r-bitten der
betyder dette.

Dette kan let eftervises:

sslug@sslug:/tmp$ touch foobar/a
sslug@sslug:/tmp$ touch foobar/b
sslug@sslug:/tmp$ touch foobar/c
sslug@sslug:/tmp$ chmod a-x foobar
sslug@sslug:/tmp$ echo foobar/*
foobar/a foobar/b foobar/c
sslug@sslug:/tmp$

Desvære læser jeg ikke beskeder der er "privileged and confidential",
så jeg kan ikke hjælpe Torben Andersen.

//Makholm