Re: [TEKNIK] WTF: Rettigheder

Torben Andersen wrote:
Hejsa,

Meget underligt problem....

Ifbm. et serverskifte til en FC9, flyttede jeg alle mine data med tar, pakkede ud og lavede en chmod -R a+rwx for at give alle applikationer lov til alt.

Hvis jeg for en given undermappe ønsker at fjerne x, skrev jeg chmod -R a-x undermappe. Nu kan bruge bare kun læse directories i to niveauer her under. Meget underligt.

Nogen råd??

Det er vist ikke 'smart' at fjerne x-permissions fra mapper.
Læs om permissions i Linux(Unix) her:
http://www.albany.edu/faculty/gms/homepage101/unix_permissions.html#directory
UNIX: Viewing and Understanding Permissions
Bemærk især:
TABLE 1. UNIX DIRECTORY Permissions
.
.
Execute (x)  	access files in that directory by name
.
.

--
Med venlig hilsen